 |
 |
Beste abonnee,
Maakt het voor de keuze van een nieuw abonnement uit hoe tevreden klanten zijn? Simyo en hollandsnieuwe scoren heel goed op dit punt. Volgens onze columnist kennen telecomproviders geen klantenservice, terwijl de helpdesk en klantenservice hét verschil kan maken! Of is de beste prijs belangrijker? Vergelijk dan het nieuwe aanbod van bijvoorbeeld Tele2 en Vodafone. Dat en meer is te lezen in deze nieuwsbrief. |
 |
 |
Mobiele telefonie |
 |
Tele2 NonStop: geen buitenbundelkosten |
 |
Tele2 lanceert op 12 februari een nieuw mobiel abonnement, NonStop. Hiermee kun je onbeperkt bellen en sms'en naar vaste en mobiele nummers in Nederland in combinatie met een internetbundel variërend tussen de 200 MB tot 4 GB per maand. Daarnaast worden er geen extra kosten in rekening gebracht bij het overschrijden van de datalimiet. Is het een goed aanbod?
|
|
 |
 |
Review Doro Liberto 810 |
 |
Bij het merk Doro denk je waarschijnlijk als eerste aan telecomproducten voor senioren. Met de Doro Liberto 810 heeft het Zweedse bedrijf een Android-toestel uitgebracht dat zich op de beginnende smartphone gebruiker richt. Bellen.com kreeg een testexemplaar en schreef er een review over. Benieuwd of wij het de ideale simpele smartphone vinden?
|
|
 |
 |
Deel uw mening met de toezichthouder |
 |
ACM (Autoriteit Consument & Markt) gaat 6 weken lang het gesprek met u aan over de aanpak van de thema’s als de online consument, de consument in de zorg en overstapdrempels. Wilt u meedenken? Dat kan!
|
|
 |
 |
Vodafone Hybride: aanpasbare maandbundel |
 |
Vodafone biedt een nieuwe prepaidvorm aan onder de naam Hybride. Bedoeld voor mensen die niet elke maand vast willen zitten aan hetzelfde aantal belminuten en dezelfde hoeveelheid data. Maandelijks kan een bundelmix worden gekocht, met of zonder MB's. Het betreft geen vast contract en je kunt de bundel elke maand kosteloos verlagen, verhogen of stopzetten. Weten hoe het werkt en wat het kost?
|
|
 |
 |
'Providers kennen geen klantenservice' |
 |
Column Erwin Boogert. Een helpdesk en klantenservice zijn twee verschillende dingen. Telecomaanbieders weten dat niet, al kunnen ze juist daarmee het verschil maken met hun concurrenten. Lees er alles over in de column van Erwin Boogert.
|
|
 |
 |
 |
Internet |
 |
Telfort nu ook aparte buitenlandbundel |
 |
Bel je veel naar het buitenland? Telfort biedt nu de mogelijkheid om voor 10 euro per maand voordelig te bellen naar vaste nummers in 40 landen. Met deze buitenlandbundel voor de vaste telefoonlijn is Telfort de eerste provider die de bundel als een aparte bundel aanbiedt.
|
|
 |
 |
KPN rolt landelijk wifi netwerk uit |
 |
KPN begint in april met de uitrol van een landelijk wifi netwerk dat gratis door klanten te gebruiken is. KPN werkt voor dit project samen met het Spaanse bedrijf Fon, dat de modems van ongeveer een miljoen breedbandklanten van KPN omzet naar publieke wifi hotspots.
|
|
 |
 |
Moederbedrijf UPC wil Ziggo overnemen |
 |
Liberty Global, moedermaatschappij van UPC, wil Ziggo overnemen. Dat hebben beide bedrijven bekend gemaakt. De mededingingsautoriteiten in Europa en Nederland moeten nog wel hun goedkeuring geven. Naar verwachting in de tweede helft van dit jaar.
|
|
 |
 |
Prijssnelheidstest februari 2014 |
 |
Online, CanalDigitaal en Ziggo zijn deze maand de providers bij wie je de beste snelheid krijgt in relatie tot de prijs. Deze aanbieders halen begin februari de hoogste prijs/snelheidsscore volgens Internetten.nl en Totaalwijzer.nl. Dat betekent dat je bij deze providers de meeste waar krijgt voor je geld.
|
|
 |
 |
Ziggo stopt met onderling gratis bellen |
 |
Per 1 april 2014 past Ziggo de tarieven aan. Een belangrijke wijziging is het vervallen van het kosteloos bellen naar andere vaste Ziggo aansluitingen. Om gratis onderling te kunnen bellen, is een aanvullend abonnement van 9,95 euro per maand nodig. Ziggo geeft aan dat het met deze wijzigingen de ontwikkelingen in de markt volgt.
|
|
 |
 |
 |
Digitale tv |
 |
Kabelbedrijven: storing tv door 4G |
 |
4G-netwerken kunnen het tv-signaal bij u thuis gaan storen. Daarvoor waarschuwen verschillende kabelbedrijven. Hun advies is om bij storingen duurdere kwaliteitskabels in huis te nemen. Dit meldt NOS.
|
|
 |
|
 |
|